代表挨拶Massage of the President

 2007年6月、ヤマハミュージックエンタテインメントホールディングス(YMEH)はヤマハグループの音楽ソフト事業を統括する会社として設立され、10年が過ぎました。この間に国内のエンタテインメント市場を取り巻く環境は大きく変化し、ライブ・コンサート市場の売上がパッケージ市場の売上を上回るなど、従来のビジネスモデルだけでは、ますます多様化するニーズに対応できなくなってまいりました。

 2017年4月、YMEHは新しく生まれ変わりました。

 これまでの事業目的に対応した会社別の戦略から、コンテンツ・ソフト事業としてのポテンシャルを高め、保有するノウハウや資産のシナジーによる柔軟かつ統合的なサービス、エンタテインメントの提供を目指す組織に統合しました。

 昨今では、インターネット及びPC、情報端末の急速な進化により、人々の音楽を視聴する手法も大きく変化しております。音楽ビジネスは今、数量的な成長から、いかに付加価値をつけ、便利さとこだわりを両立させる質の高い情報サービス、コンテンツを提供できるかが求められる時代に変化しています。

 このような時代、ヤマハグループとの連携の下、国内外のお客さまに、音楽や楽器を演奏し楽しむ「きっかけ」と「あこがれ」を提供し、継続的な音楽経験を高める事を目的に、独自のエンタテインメント事業を進化、前進させてまいりたいと思います。

 より一層のご愛顧を賜りますよう、よろしくお願い申し上げます。

2017年4月
株式会社ヤマハミュージック
エンタテインメントホールディングス

代表取締役社長

Yamaha Music Entertainment Holdings, Inc. (YMEH) was established in June 2007 to integrate the various music software businesses of the Yamaha Group of companies. Over the course of these last ten years, the environment of the entertainment market in Japan has changed drastically, and it has become difficult to meet the present diversified needs of customers using our existing business models alone. This is illustrated by the current trend of concert ticket sales outperforming the sales of the physical media products such as CDs and DVDs.

With the above in mind, in April 2017, YMEH made a new start to better compete in the contemporary business environment.

Instead of our past strategy where each subsidiary worked independently in their own sphere of business, the newly reborn YMEH is an integrated entertainment company using synergistically the expertise, technical skills, and business assets possessed by each subsidiary. We feel this will enhance the development of our software content businesses, while increasing our potential to provide flexible and integrated service.

With rapid evolution of the internet, personal computers, and other information terminals, the methods used to access music and other digital entertainment has drastically changed. The current music industry now requires much more than just quantitative growth. We need to provide a higher level of added value in both convenient and high-quality information service and uncompromised contents.

During this new era, we, as a part of the total Yamaha Group of companies, provide all our customers around the world with “opportunities” and “dreams” for all kind of music experiences, and are committed to evolve, improve, and advance the entertainment business with the goal of continuing enhancement of musical experiences.

Your understanding and continued patronage will be highly appreciated.

Naoji SUDA
President and Representative Director
Yamaha Music Entertainment Holdings, Inc.
April 2017